داماد و پسرعموزاده‌ محسن رضایی در صنعت بانک‌و‌بیمه چه می‌کنند؟ آقای وزیر اقتصاد مبارزه با “ویژه‌خواری” را از صنایع وابسته به وزارتخانه‌تان شروع کنید!

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز(۸خرداد) با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم مقابله با ویژه‌خواری‌ها و عدم شفافیت‌ها است، گفت: دولت سیزدهم در مسیر شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و ابربدهکاران بانکی مسیر بدون بازگشتی را شروع کرده است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد
به گزارش فرکانس بیمه، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز(۸خرداد) با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم مقابله با ویژه‌خواری‌ها و عدم شفافیت‌ها است، گفت: دولت سیزدهم در مسیر شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و ابربدهکاران بانکی مسیر بدون بازگشتی را شروع کرده است.
این اظهارات سخنگوی دولت در حالی انجام می‌شود که بستگان محسن رضایی، معاون سابق اقتصادی همین دولت و رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال حاضر در صدر مدیریت یک بانک و یک شرکت بیمه بزرگ قرار گرفته‌اند.
بر این اساس جای طرح این پرسش وجود دارد که آیا داماد محسن رضایی در کسوت مدیرعاملی بانک شهر و یکی از پسرعموزاده‌‌های او در کسوت مدیرعاملی یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه‌ای که از قضا وزارت اقتصاد نیز نقش تعیین کننده‌ای در تعیین مدیرعامل آن دارد، بر اساس شایستگی شخصی بوده یا مساله قوم‌و‌خویش‌مداری یا همین ویژه‌خواری‌هایی است که شخص وزیر اقتصاد به آن اشاره می‌کند؟
با این اوصاف به نظر می‌رسد بهتر باشد وزیر محترم اقتصاد علی‌الحساب برای نشان دادن حسن‌نیت خود به این مساله ورود کرده تا در مدت کوتاه باقی‌مانده تا پایان دولت سیزدهم، اقدامی عملی در جهت مقابله با آنچه خود ویژه‌خواری‌ توصیف می‌کند، آن هم در صنایع وابسته به وزارت‌خانه مربوط به شخص خود، انجام داده باشد.
بدیهی است آسیب‌های این گونه ویژه‌خواری‌ها هم برای اقتصاد و صنعت مالی کشور و هم برای آن شرکت‌هایی خواهد بود که با این شیوه مدیریتی اداره می‌شوند. منافع این ویژه‌خواری‌ها بیشتر به نفع تقویت و تجهیز جریان‌های سیاسی مشخصی است که اغلب در کمپین‌های انتخاباتی خود را نشان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا