احتمال زمین‌گیر شدن ۶۰هزار کامیون ترانزیتی کشور؛ تکذیب ادعای موسی رضایی میرقائد از سوی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق ایران

موسی رضایی میرقائد، مدیرعامل شرکت بیمه البرز ماه گذشته در گفتگویی با خبرگزاری صداوسیما در خصوص تهیه بیمه نامه بین‌المللی کارت سبز صراحتا اظهار کرده بود: موفق شدیم بخش تسهیلگری این بیمه‌نامه را در قالب فرانتیر تهیه کنیم و از یکی دو ماه پیش صدور بیمه نامه را آغاز کنیم‌.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق ایران
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق ایران
به گزارش فرکانس بیمه، موسی رضایی میرقائد، مدیرعامل شرکت بیمه البرز ماه گذشته در گفتگویی با خبرگزاری صداوسیما در خصوص تهیه بیمه نامه بین‌المللی کارت سبز صراحتا اظهار کرده بود: موفق شدیم بخش تسهیلگری این بیمه‌نامه را در قالب فرانتیر تهیه کنیم و از یکی دو ماه پیش صدور بیمه نامه را آغاز کنیم‌.
رضایی میرقائد صراحتا تاکید کرده بود که اعتبار این بیمه‌نامه بین‌المللی است و رانندگان با داشتن این بیمه نامه در اتحادیه اروپا و دیگر مقاصد تعریف شده مشکل بیمه ای نخواهند داشت.
با وجود این اما حالا رضا رستمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران در گفتگویی با ایلنا ضمن تکذیب فراهم بودن امکان استفاده از کارت سبز برای رانندگان ایرانی می‌گوید: هر آنچه در نزدیک به پنج ماهی که از سال ۲۰۲۴ میلادی گذشته از سوی بیمه مرکزی ایران برای حل این مشکل بیان شده صورت اجرایی نداشته و در واکنش به مکاتبات گوناگونی کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران راه حل مقبولی ارائه نشده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران اظهار کرد: برای تعلیق بیمه سبز رانندگان ایرانی که از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی شروع شده و تا پایان نیمه اول این سال ادامه دارد هنوز گره‌گشایی نشده است و این موضوع امروز اصلی‌ترین دغدغه کمیسیون حمل و نقل است. این مساله می‌تواند سبب زمین‌گیر شدن ۶۰هزار کامیونی شود که در ترانزیت کالا در کشور فعالیت دارند.
رستمی ادامه داد: رانندگان ایرانی در حال حاضر مجبور هستند بیمه سبز خود را از کشورهای خارجی بخرند که این امر هزینه حمل کالا را بالا می‌برد و صاحبان بار ترجیح می‌دهند از کامیون‌های خارجی از قبیل کامیون‌های ترکیه‌ای، گرجستانی و از این قبیل برای حمل بار استفاده کنند، زیرا حمل بار توسط راننده خارجی که تحت پوشش بیمه سبز به ایران می‌آید و حمل را بر عهده می‌گیرد هزینه کمتری از راننده ایرانی که مجبور به خرید بیمه سبز از شرکت بیمه خارجی است به صاحب بار تحمیل می‌کند، پیامد این اتفاق بیکاری رانندگان کامیون ایرانی و جایگزین شدن آنها با رانندگان خارجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا