سید کاظم عزیزی، معاون ستاد مدیریت سوخت کشور: رانندگان فقط در صورت اخذ بیمه نامه، می‌توانند از “کارت‌سوخت‌شخصی” استفاده کنند

وز گذشته جواد اوجی، وزیر نفت در اظهاراتی گفت که طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده به همکاران‌مان گفتیم که اطلاع‌رسانی کنند تا پس از آن دیگر عملیات سوخت‌گیری با کارت‌های شخصی صورت گیرد. 

سید کاظم عزیزی، معاون ستاد مدیریت سوخت کشور
سید کاظم عزیزی
به گزارش فرکانس بیمه، روز گذشته جواد اوجی، وزیر نفت در اظهاراتی گفت که طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده به همکاران‌مان گفتیم که اطلاع‌رسانی کنند تا پس از آن دیگر عملیات سوخت‌گیری با کارت‌های شخصی صورت گیرد.
بر این اساس و با توجه به اهمیت یافتن مساله استفاده از کارت‌های سوخت شخصی در سوخت‌گیری، فرکانس بیمه در گفتگویی با معاون ستاد مدیریت سوخت کشور به بررسی موضوع ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث و ضرورت داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث برای بهره‌مندی از کارت سوخت شخصی پرداخته است.
در ابن رابطه سید کاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر نفت در رابطه با الزامی شدن کارت سوخت مختص خودرو در هنگام سوختگیری در جایگاهها، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی براساس جزو ۳ بند ث تبصره ۴ قانون بودجه سال جاری، وزارت نفت را مکلف کرده تصمیمی اتخاذ کند تا حداقل ۹۵ درصد خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خود استفاده کنند. این بند به منظور بهبود نظام توزیع فرآورده های نفتی و پیشگیری از قاچاق سوخت مقرر شده است.
عزیزی اضافه کرد: اکنون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در حال فراهم کردن مقدمات اجرای این قانون است و این اقدام به زودی عملیاتی خواهد شد.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهار کرد: از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی در ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت را مکلف کرده تا از صدور کارت هوشمند سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث، جلوگیری به عمل آورد و در همین راستا درخواست صدور کارت سوخت از سوی دارندگان وسایل نقلیه در دفاتر پلیس +۱۰ منوط به ارائه بیمه نامه شخص ثالث است.
عزیزی تاکید کرد: بر این اساس با توجه به دو الزامی که مطرح شد دارندگان خودروهای فاقد بیمه صرفاً درصورت اخذ بیمه نامه، حق برخورداری از کارت هوشمند سوخت مختص خودرو و سپس امکان سوختگیری در جایگاهها را خواهند داشت.
وی همچنین در رابطه با عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه‌ای که دارای کارت هوشمند سوخت هستند، اظهار کرد: طرح در بخش ناوگان نفت گازسوز به طور کامل اجرایی شده و در بخش خودروهای بنزین سوز نیز روند اجرای آن آغاز شده که با الزامات اعلامی اخیر، اهمیت و اثرگذاری بیشتری پیدا کرده و نتایج آن در افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث، آشکار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا