ادعای مدیرعامل بیمه البرز در صدور بیمه‎نامه بین‌المللی رد شد؛ رئیس کمیسیون ترانزیت اتاق بازرگانی: بیمه‌های داخلی موضوعاتی را پیگیری کردند، اما نتیجه اثربخشی حاصل نشد/شرکت‌های ایرانی، بیمه سبز صادر نمی‌کنند، بلکه از طریق شرکت‌های همسایه بیمه صادر می‌کنند که این کار را خود راننده هم می‌تواند انجام دهد!

ادعای مدیرعامل بیمه البرز در صدور بیمه‎نامه بین‌المللی رد شد.

بیمه البرز
بیمه البرز
به گزارش فرکانس بیمه، رضا رستمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران در گفتگویی با ایسنا اظهار کرد:
تعلیق بیمه سبز ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ عملیاتی شده است. این تعلیق شش ماهه بود و هنوز یک ماه از مدت آن باقی مانده است. البته بعید است بیمه مرکزی ایران اقدام مشخصی برای خروج ایران از تعلیق عضویت انجام داده باشد؛ مگر اینکه رایزنی‌هایی انجام شده باشد که فعالان بخش خصوصی از آن بی‌اطلاع باشند.
️افزایش هزینه بیمه برای رانندگان بار مالی دارد و این بار مالی بر دوش صادرکنندگان است. کامیون‌ها در حال حاضر مجبورند با قیمت ۳ تا ۴ برابری از شرکت‌های ترک، بیمه دریافت کنند.
بیمه‌های داخلی موضوعاتی را پیگیری کردند، اما نتیجه اثربخشی حاصل نشد. در اصل شرکت‌های بیمه‌ای ایرانی، بیمه سبز صادر نمی‌کنند، بلکه از طریق شرکت‌های کشورهای خارجی همسایه بیمه صادر می‌کنند که این کار را خود راننده هم می‌تواند انجام دهد.
در اصل شرکت‌های داخلی بیمه باید به این سوال جواب دهند که آیا عضو شورای بیمه سبز کمیسیون اقتصادی سازمان ملل هستند یا خیر. چراکه اگر عضو نباشند، بیمه سبز آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.
پیگیری بیمه مرکزی برای خروج ایران از تعلیق بیمه سبز الزامی است. ایران از سال ۱۳۵۴ عضو شورای بیمه سبز کمیسیون اقتصادی سازمان ملل(COBB) است. اما عدم اعتمادسازی بیمه مرکزی باعث شد این شورا ایران را تعلیق کند. حالا هم باید بیمه مرکزی بگیری جدی کند تا از این تعلیق خارج شویم و بیمه‌های داخلی هم نمی‌توانند این موضوع را جبران کنند.
اگر بیمه مرکزی ایران در این شش ماه به تعهدات خود عمل کرده باشد، تعلیق برداشته می‌شود. اما اگر بیمه مرکزی به تعهدات خود عمل نکرده باشد و رایزنی‌های لازم نیز انجام نشده باشد، احتمال دارد این تعلیق تمدید شود. نگرانی بخش خصوصی هم احتمال تمدید این تعلیق است.
️به گزارش فرکانس بیمه، موسی رضایی، مدیرعامل بیمه البرز پیش از این با تاکید بر اینکه خودروها در زمان خروج از کشور حتما باید دارای کارت سبز یا همان بیمه نامه بین المللی باشند صراحتا گفته بود: مشکلاتی که در خصوص صدور کارت سبز وجود داشت اکنون برطرف شده و رانندگان می توانند به صورت ریالی در ایران بیمه نامه خود را دریافت کنند. اعتبار این بیمه نامه بین المللی است و در اتحادیه اروپا و هر مقصدی که مد نظر رانندگان باشد قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا