بهمن لامعی، عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران: نقطه ضعف بزرگ صنعت بیمه در صدور بیمه نامه برای ساختمانها و تاسیسات ناایمن چیست؟

بهمن لامعی، عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران و تحلیل‌گر صنعت بیمه، در اظهاراتی در «اتاق صنعت بیمه» در واکنش به اظهارات سخنگوی آتشنشانی مبنی بر تذکر ۵ باره بابت ناایمن بودن ساختمان بیمارستان گاندی توضیحاتی ارائه داد.

بهمن لامعی، عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران
بهمن لامعی، عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران
️به گزارش فرکانس بیمه، بهمن لامعی، عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران و تحلیل‌گر صنعت بیمه، در اظهاراتی در «اتاق صنعت بیمه» در واکنش به اظهارات سخنگوی آتشنشانی مبنی بر تذکر ۵ باره بابت ناایمن بودن ساختمان بیمارستان گاندی، بیان کرد:
️حادثه خطرناک بیمارستان گاندی تهران و صدها حوادث مشابه و همچنین سخنان سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره این ریسک، بار دیگر چالش های صنعت بیمه در صدور بیمه نامه آتش سوزی برای ساختمانهای نا ایمن را آشکار نمود. به یقین بدون همکاری مشترک صنعت بیمه با سازمان آتش نشانی، سازمان استاندارد، شهرداری‌ها و سایر دستگاهها و‌ وزارتخانه‌های مسول امکان رشد و توسعه فرهنگ ایمن‌سازی و پیشگیری مدبرانه از انواع حوادث طبیعی درجامعه شهری و روستایی و شهرک های صنعتی و مناطق مسکونی، با هدف کاهش تلفات انسانی و مادی میسر نخواهد شد.
صنعت بیمه برای کاهش مخاطرات مالی و حمایت از بیمه‌گذاران خویش ضرورت دارد با تشکیل کمیته‌های مشترک با سازمان آتش نشانی در سطح کشور برای انجام بازدید اولیه و‌کشف و شناسایی نقاط ضعف بیمه نامه‌های پیشنهادی و دادن اخطارهای مکتوب قبل از صدور بیمه نامه برای کاهش مخاطرات ریسک و نیز صدور شناسنامه ایمنی برنامه‌ریزی نمایند.
️متاسفانه رقابت های ناسالم در صنعت بیمه یکی از موانع مهم عدم رشد فرهنگ ایمن سازی در این صنعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا