با حضور وزیر علوم؛ همایش بیمه و توسعه رسما آغاز به کار کرد

همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با موضوع "تکامل زیست بوم صنعت بیمه"، باحضور وزیر علوم و رئیس کل بیمه مرکزی در مرکز همایشهای بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

همایش بیمه و توسعه
همایش بیمه و توسعه
به گزارش فرکانس بیمه، همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با موضوع “تکامل زیست بوم صنعت بیمه”، باحضور وزیر علوم و رئیس کل بیمه مرکزی در مرکز همایشهای بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.
محمدمهدی عسگری، رئیس پژوهشکده بیمه با حضور در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ شرکت تکافلی در ۶۰ کشور دنیا فعال هستند.
وی افزود: بیمه همتا به همتا نسخه غربی تکافل است به این معنا که اگر تا آخر سال خسارتی اتفاق نیافتد حق بیمه به بیمه‌گزاران برمی‌گردد.
عسگری تصریح کرد: فردا(دوشنبه) نیز تفاهم‌نامه‌ای با انجمن بیمه‌ای پاکستانی با عنوان سلام تکافل و یک انجمن بیمه‌ای از کشور مالزی خواهیم داشت.
نواقص قانون تاسیس بیمه مرکزی باید جبران شود
علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی نیز با حضور در همایش بیمه و توسعه اظهار کرد:ما به فرهنگ‌سازی بیمه‌ای نیاز داریم و در این جهت باید اقداماتی را آغاز کنیم. در این راستا برگزاری هفته بیمه‌ با ۱۷ همایش استانی با حضور مدیران ارشد صنعت بیمه انجام شد که البته بازخورد بسیار خوبی داشت.
وی افزود: حضور در صداوسیما را بیشتر خواهیم کرد. واقعیت این است که باید از نگاه منفعلانه در صنعت بیمه فاصله بگیریم و به دلیل خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهیم باید نگاه مطالبه‌گرانه ای داشته باشیم.
استادهاشمی تصریح کرد: نواقص قانون تاسیس بیمه مرکزی باید جبران شود و همچنین باید فضایی قانونی برای توسعه فناوری‌های جدید ایجاد شود
وی گفت: در حوزه آموزش نیز ما به یک کار اساسی داریم که در این حوزه هم هدف‌گذاری‌های جدی از جمله فرستادن برخی دانش‌آموختگان به کشورهای دیگر را در برنامه داریم.
 
صنعت بیمه ناچار به استفاده از فناوری است
 محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن حضور در همایش بیمه و توسعه اظهار کرد: صنعت بیمه به عبارتی صنعت عقل هم هست یعنی سازوکاری برای آن طراحی شده تا از آسیب‌های جدی‌تر پیشگیری کند.
وی افزود: این صنعت اگر می‌خواهد از قافله رشد و توسعه جا نماد ناچار به استفاده از فناوری‌های جدید وست و به همین خاطر باید استفاده از فناوری‌های جدید را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.
سرمایه‌گذاری در زمینه علم و فناوری توسط صنعت بیمه باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که به لحاظ بنیادی نیز می‌تواند به توسعه این صنعت کمک کند.
زلفی‎گل گفت: صنعت بیمه آرامش جامعه را تضمین می‌کند و از این جهت خدمات بیمه‌ها به اقتصاد و جامعه قابل ستایش است

 

 

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا