به بهانه خدمت به مردم با پرداخت خسارت افت قیمت خودرو؛ آقایان دولتی لطفا در این یک ماه باقی‌مانده بیمه‌ها را “ورشکسته” نکنید!

امروز(۲۳ خرداد) سخنگوی دولت از تصویب پیشنهاد وزارت اقتصاد برای پرداخت خسارت افت قیمت خبر داد. مصوبه‌ای که بسیاری از کارشناسان بیمه‌ای معتقدند در صورت اجرا شرکت‌های بیمه‌ را به ورطه ورشکستگی خواهد کشاند.

شرکت‎های بیمه
شرکت‎های بیمه

️به گزارش فرکانس بیمه، امروز(۲۳ خرداد) سخنگوی دولت از تصویب پیشنهاد وزارت اقتصاد برای پرداخت خسارت افت قیمت خبر داد. مصوبه‌ای که بسیاری از کارشناسان بیمه‌ای معتقدند در صورت اجرا شرکت‌های بیمه‌ را به ورطه ورشکستگی خواهد کشاند.

️در اظهارات سخنگوی دولت گفته شده که حتی قرار نیست افزایش حق بیمه‌‌ای هم بابت این خدمت جدید اخذ شود. اگر چنین باشد احتمالا دولت صرفا به دنبال خلق یک “دستاورد” اقتصادی ولو به قیمت “ورشکستگی” موسسات بیمه‌ای بازرگانی است‌.

️مساله‌ای که پیش‌تر نیز مدیرعامل یک شرکت بیمه‌ای شبه دولتی با فروش بدون قاعده و خلاف قانون بیمه‌های زندگی با وعده بازنشستگی ۵ ساله و با هدف افزایش پرتفو و مثبت نشان دادن صورت‌های مالی شرکت انجام داد.

️البته این عدم تناسب مسائل مالی و بیمه‌گری با تصمیم جدید دولت جدای از سایر تبعات حقوقی آن مانند تشکیل خیل عظیمی از پرونده‌های قضایی و خسارتی و آوار شدن آن بر سر شرکت‌ها و نمایندگان بیمه است.

️به هرحال به نظر می‌رسد در این یک ماهه باقی مانده تا پایان کار دولت، برخی مدیران به دنبال خلق یک دستاورد مدیریتی “آنی” بدون توجه به تبعات “آتی” آن باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا