در کسوت مدیریت روابط عمومی؛ چرا گویندگان تلویزیونی توانستند در صنعت بیمه موفق شوند؟

چندسالی است که صنعت بیمه در حوزه مدیریت روابط عمومی پذیرای گویندگانی از صداوسیما بوده اما تجربه نشان داده که این پذیرایی چندان پایدار نبوده است.

صنعت بیمه
صنعت بیمه
️به گزارش فرکانس بیمه، چندسالی است که صنعت بیمه در حوزه مدیریت روابط عمومی پذیرای گویندگانی از صداوسیما بوده اما تجربه نشان داده که این پذیرایی چندان پایدار نبوده است.
️علت این مساله را می‌توان در تفاوت ذاتی حرفه روابط عمومی و به طور کلی فعالیت‌های رسانه‌‌ای با آن چیزی که گویندگان خبری تلویزیون انجام می‌دهند، جستجو کرد.
️گویندگان تلویزیونی با استفاده از برخی پتانسیل‌های شخصی مانند صدای خوب اخباری که برای آنها آماده شده است را صرفا بیان، روایت یا اصطلاحا “روخوانی” می‌کنند. در واقع آنها اساسا در جریان تهیه یا تدوین خبر، سوژه‌پردازی، جریان‌های خبری، اثرات خبر، مخاطب‌شناسی و دیگر اصول خبرنویسی که جزو ابتداییات کار روابط عمومی است، قرار ندارند.
️به عبارتی گویندگان خبری صرفا راوی آن چیزی هستند که بخش‌های خبری دیگر تهیه کرده‌اند؛ به همین دلیل هم هست که گویندگان خبری بعد از بازنشستگی معمولا به سراغ حوزه‌های کاملا غیرخبری مانند گویندگی پیام‌های تبلیغاتی می‌روند.
️در نهایت به نظر می‌رسد بعد از یک آزمون و خطای ساده یا بعضا پرهزینه، شرکت‌های بیمه‌ و سایر موسسات بازرگانی به این نتیجه می‌رسند که توانمندی‌های گویندگان تلویزیونی در جای دیگری نهفته است و بهتر است از توانمندی گویندگی آنها در اداره و اجرای برنامه‌های درون سازمانی یا همایش‌های شرکت استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا