بررسی داده‎های آماری نشان می‎دهد؛ ۴۰ درصد حق‎بیمه‎های تولیدی بیمه عمر و سرمایه‎گذاری مربوط به استان تهران است

بررسی داده‌های آماری نشان می‌دهد که در ایران، تنها 20 درصد مردم بیمه عمر و سرمایه‎گذاری را خریداری کرده‌اند که دلیل آن، می‌تواند ناآشنایی عموم مردم با این رشته بیمه‌ای و مزایای آن باشد.

 

بیمه عمر و زندگی
بیمه عمر و زندگی

به گزارش فرکانس بیمه، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یکی از جدیدترین رشته‌های بیمه‌ای است که رواج قابل توجهی در جهان دارد و به نوعی رقیبی برای بیمه‌های سنتی بازنشستگی محسوب می‌آید.

بررسی داده های آماری نشان میدهد کشورآسیای شرقی در این رشته بیمه‌ای پیشرو هستند به گونه‌ای که هنگ‌کنگ، سنگاپور و تایوان به ترتیب با ۷۹، ۷۶ و ۷۵ درصد پوشش بیمه عمر برای مردم کشورشان در رتبه های اول تا سوم هستند.

آمارها نشان میدهد با وجود پیشرو بودن کشورهای اروپایی در صنعت بیمه، تنها ۵۲ درصد مردم فرانسه خود را بیمه عمر کرده‌اند و تعداد امریکایی‌های دارای بیمه عمر، حداکثر ۵۴ درصد جمعیت این کشور است.

بررسی داده‌های آماری نشان می‌دهد که در ایران، تنها ۲۰ درصد مردم این بیمه را خریداری کرده‌اند که دلیل آن، می‌تواند ناآشنایی عموم مردم با این رشته بیمه‌ای و مزایای آن باشد.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

تحلیل آماری، در بیمه های عمر صادر شده در ایران نشان میدهد که حدود ۴۰ درصد از حق بیمه های تولیدی مربوط به استان تهران است و بعد از تهران، استان های خراسان رضوی، اصفهان و فارس بیشترین درصد حق بیمه تولیدی در کشور را دارند.

استان تهران خراسان رضوی اصفهان فارس خوزستان آذربایجان شرقی مازندران
حق بیمه تولیدی ۴۱% ۶% ۵.۸% ۴.۳% ۳.۹% ۳.۶% ۳.۵%

بیمه عمر قراردادی است که میان یک شرکت بیمه و شخص بیمه شونده منعقد می‌شود، که در آن بیمه شونده متعهد به پرداخت مبلغی به صورت تعیین شده که غلباً در اقساط بلند مدت طراحی شده است می‌شود و این پرداخت‌ها تا زمانی معین، بسته به نوع قرارداد، ادامه خواهد داشت. در قبال این بیمه‌نامه، شرکت بیمه‌ای هم متعهد می‌شود با بروز وقایعی چون: فوت طبیعی، فوت بر اثر حادثه، نقص عضو، پرداخت هزینه‌های پزشکی حادثه، ابتلا به بیماری‌های خاص یا از کار افتادن بیمه شده، سرمایه بیمه شده را به‌طور یکجا یا به صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص ثالثی که تعیین کرده، بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا