آیا در بیمه آتشسوزی، وسایط نقلیه واقع در پارکینگ محل مورد بیمه را نیز می‎توان بیمه کرد؟

یکی از پرسش‎هایی که در زمینه بیمه‎های آتشسوزی مطرح می‎شود این است که آیا در بیمه آتشسوزی وسایط نقلیه واقع در پارکینگ محل مورد بیمه را نیز می‎توان بیمه کرد؟

سیمان ـبیک، بیمه البرز
بیمه آتشسوزی

به گزارش فرکانس بیمه، یکی از پرسش‎هایی که در زمینه بیمه‎های آتشسوزی مطرح می‎شود این است که ” آیا در بیمه آتشسوزی وسایط نقلیه واقع در پارکینگ محل مورد بیمه را نیز می‎توان بیمه کرد؟ “پاسخ این سوال بلی است. در همین راستا باید گفت کلیه وسایل نقلیه متعلق و یا در امانت و یا در اختیار بیمه‎گذار و یا کارکنان وی در واحدهای صنعتی و غیر صنعتی و همچنین وسایل نقلیه متعلق به ساکنین و یا مهمان‌‎ها در واحد‎های مسکونی را می‎توان علاوه بر ساختمان و تاسیسات و ماشین‎آلات و موجودی بیمه کرد.

برای بیمه کردن وسایل نقلیه بیمه‎گذار باید تعداد و ارزش هر یک از وسایل نقلیه موجود در محل مورد بیمه را به طور دقیق و یا ارزش میانگین در فرم پیشنهاد به بیمه‎گر اعلام کند.

شرکت‎های بیمه با درج سه شرط در شرایط خصوصی بیمه‎نامه وسایل نقلیه را بیمه می‎کنند.

این سه شرط عبارتند ‎از اینکه، وسیله نقلیه در محل مورد بیمه بوده باشد، وسیله نقلیه بیمه‎نامه معتبر دیگری نداشته باشد و در آخرین شرط نیز خسارت وارده در اثر یکی از خطرات مورد تعهد بیمه‎نامه بوده و از خود وسیله نقلیه ناشی نشده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا