مدیر بیمه‌های زندگی بیمه کارآفرین: بیمه امید بازنشستگی کارآفرین از روی بیمه تامین اجتماعی شبیه‌سازی شده است!

مدیر بیمه‌های زندگی بیمه کارآفرین در اظهار نظری جالب گفت که بیمه امید بازنشستگی کارآفرین از روی بیمه تامین اجتماعی شبیه‌سازی شده است!

به گزارش فرکانس بیمه، پریا فدایی، مدیر بیمه‌های زندگی بیمه کارآفرین در نشست سه‌شنبه‌های نوآوری در بیمه مرکزی اظهار کرد: بیمه امید بازنشستگی بیمه کارآفرین با هدف ارائه یک بیمه نامه زندگی ساده و با پرداخت مستمری قابل قبول از روی بیمه تامین اجتماعی شبیه سازی شده است.
اینکه بیمه کارآفرین به عنوان یک شرکت بیمه خصوصی چگونه توانسته از سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بیمه‌گر پایه یا عمومی الگوبرداری کند در نوع خود جالب است.
با این حال مساله مهمتر این است که این شبیه‌سازی باعث دچار شدن به سرنوشت تامین اجتماعی که به عقیده کارشناسان یک سازمان تقریبا ورشکسته بیمه‌ای در ایفای تعهدات خود است، نشود؛ کمااینکه در سال‌های اخیر شاهد اعتراضات مختلف مستمری بگیران این سازمان بوده‌ایم.

یکی از ارکان اساسی هر صندوق بیمه‌ای از جمله سازمان تامین اجتماعی یا شرکتی مانند بیمه کارآفرین که داعیه اعطای مستمری بازنشستگی همانند تامین اجتماعی دارد، سرمایه‌گذاری درست و مناسب است.

یکی از اساسی‌ترین دلایل بحرانی شدن وضعیت صندوق‌های بازنشستگی عمومی مانند تامین اجتماعی یا بازنشستگی کشوری انجام سرمایه‌گذاری‌های غیر سودده در طول سال‌های گذشته بوده که همین مساله به مرور زمان باعث تضعیف قدرت مالی و کاهش توان ایفای تعهدات این صندوق‌ها شده است.

مطابق صورت‌های مالی موجود در سامانه کدال شاخص «درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای» در شرکت بیمه کارآفرین تا پایان آذرماه سال جاری(۱۴۰۱) تنها ۳ درصد رشد داشته است. این شاخص در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری نیز رشدی منفی ۱۰ درصدی را تجربه کرده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا